سه شنبه 30 بهمن 1386  11:02 ق.ظ



فاجعه قاچاق «سنتوری» آخرین ساخته داریوش مهرجویی همچنان نقل محافل است و واكنش تند سینماگران را در پی دارد. روز گذشته ایده‌ای در گروه «ادب و هنر» اعتماد ملی شكل گرفت مبنی بر اینكه هركس طی روزهای اخیر سی‌دی یا DVD «سنتوری» را به شكل غیرقانونی خریداری كرده، مبلغی به حساب تهیه‌كننده این فیلم واریز كند. یادمان هست كه كارگردان این فیلم و موكلش اعلام كرده بودند خریدن این سی‌دی شرعا حرام است. همچنین طی ماه‌های گذشته بسیاری از سینماگران، فعالان و مسوولان فرهنگی این كار را تقبیح كرده و آن را به‌مثابه نوعی «سرقت» دانسته بودند. از این رو خریداران سی‌دی «سنتوری» كه به واسطه همین سی‌دی این فیلم را دیده‌اند برای آنكه در «سرقت» و «قاچاق» سهیم نباشند می‌توانند بهای بلیت آن را به شماره حساب مشترك تهیه‌كننده و كارگردان فیلم واریز كنند. این ایده روز گذشته ابتدا با داریوش مهرجویی (كارگردان «سنتوری») و در ادامه با فرامرز فرازمند (تهیه‌كننده آن) در میان گذاشته شد. مهرجویی و فرازمند، هم از این ایده استقبال كردند و هم نگران بودند. استقبال آنها از این جهت بود كه معتقد بودند این حركت باعث وحدت سینماگران می‌شود، اما نگرانی‌شان از آن بابت بود كه می‌گفتند مبادا طرح این ایده به معنای «محتاج بودن» آنها تلقی شود. نهایتا هر دو ضمن موافقت با این ایده، اعلام كردند كه عواید احتمالی آن صرف امور خیریه خواهد شد. مهرجویی در این باره به اعتماد ملی گفت: «من شخصا با این ایده موافقم. ژست قشنگی است و یك نوع وحدت و همدلی را می‌رساند. ما می‌توانیم شماره حسابمان را اعلام كنیم، ولی امیدوارم مردم عزیز در جریان باشند كه ما محتاج نیستیم و هرچه به حسابمان واریز شود، صرف امور خیریه می‌شود.» فرازمند هم كه قاچاق سی‌دی «سنتوری» را «ضربه به سینمای ایران» می‌دانست، گفت: «اینجا مساله پول در میان نیست. ما باید به ضربه روحی فكر كنیم كه به مهرجویی و بقیه عوامل فیلم وارد شده است. بحث من این است كه می‌گویم اگر قرار بود سنتوری اكران نشود، چرا پروانه ساخت دادید؟!» او همچنین درباره ایده گروه «ادب و هنر» اعتماد ملی اضافه كرد: «من قبلا هم گفته بودم كه اگر «سنتوری» فروش داشت 50 درصد آن را صرف امور خیریه می‌كنم. حتی می‌توان صرف كمك به زحمتكشان و فعالان عرصه سینما كرد كه نیازمند یاری هستند. به هر حال شخصا با این ایده موافقم و اعلام می‌كنم كه عواید احتمالی این طرح را صرف امور خیریه می‌كنیم.» فرازمند در ادامه به درخواست خبرنگار اعتماد ملی، حساب مشترك خود و مهرجویی را اعلام كرد. این حساب مشترك به نام «داریوش مهرجویی و فرامرز فرازمند» و از این قرار است: 0116407795 (بانك تجارت شعبه چهارراه پارك كد 032).
همان‌طور كه كارگردان «سنتوری» گفته، این طرح می‌تواند قبل از هر چیز به همدلی و وفاق در سینما خصوصا سینمای فرهنگی و مستقل بینجامد؛ شاید مبلغ 1000 یا 1500 تومان بهای یك بلیت كه از سوی خریداران این سی‌دی یا بینندگان آن به حساب تهیه‌كننده و كارگردان آن واریز می‌شود، مبلغ چندانی نباشد و همگان، حتی آنهایی كه این سی‌دی را نخریده‌اند، مایل به همراهی با این طرح باشند، اما باید بدانیم كه عواید این حركت بیش از هر چیز به ثبات سینمای مستقل كمك كرده و ضربه‌ای كه به این سینما خورده را جبران می‌كند. تاكید می‌شود همان‌طور كه كارگردان و تهیه‌كننده «سنتوری» متذكر شده‌اند این حركت برای كمك مالی به آنها نیست؛ بلكه هدف از آن، یادآوری پدیده زشت «قاچاق» است.

منبع: اعتماد


  • آخرین ویرایش:-
دوشنبه 29 بهمن 1386  12:02 ب.ظ



29 بهمن،روز عشق،روز سپندار مذگان . . .  شاد باد

لینک روز:

ولنتاین یا سپندار مذگان؟!!

خانه ای روی باد !

تقابل " خانواده سبز " با " همشهری جوان "


  • آخرین ویرایش:-
شنبه 27 بهمن 1386  01:02 ق.ظ

 

گفتگو با آل پاچینو . . .

هیچوقت تا به حال شادی را درک نکرده‌ام

 

آیا فکر می‌کنید که فرهنگ ایتالیایی-آمریکایی در سینما و تلویزیون ناعادلانه تصویر شده است؟ برایم توضیح بدهید که فرهنگ ایتالیایی-آمریکایی چیست؟ 100 سال است که این‌جا هستیم. فرهنگ ایتالیایی-آمریکایی همان فرهنگ آمریکایی نیست؟ به این خاطر است که ما خیلی متفاوت هستیم، به خاطر ازدواج‌های قومی. اکثر افرادی که ایتالیایی هستند نیمه ایتالیایی هستند. بجز من. من کاملا ایتالیایی‌ام. من بیشتر سیسیلی هستم و مقدار کمی از ناپل هم در من هست. من منها درجه‌اش هستم. در این گفتگو که توسط ربکا وینترز کیگان برای مجله تایم انجام شده است این اسطوره بازیگری به سوال‌های خوانندگان این نشریه جواب داده است.


  • آخرین ویرایش:-
سه شنبه 23 بهمن 1386  04:02 ق.ظ

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با معرفی برندگان به کار خود پایان داد


 


عکس:علی کاظمی مجرد



سیمرغ بلورین بهترین فیلم::به همین سادگی/رضا میرکریمی

 

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی::محید مجیدی/آواز گنجشک ها

 

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه::رضا میرکریمی،شادمهر راستین/به همین سادگی

 

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد::امین حیایی/شب

 

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن::هنگامه قاضیانی/به همین سادگی

 

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری::حسین جعفریان/دیوار

 

سیمرغ بلورین بهترین تدوین::حسن حسندوست/آواز گنجشک ها

 

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی::حسین علیزاده/آواز گنجشک ها

 

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری::ایرج شهرزادی/آتش سبز

 

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس::ژیلا مهرجویی،شعله نواب/آتش سبز

 

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه::حسین طلابیگی/پرچم های قلعه کاوه

 

سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی::سعید ملکان/آواز گنجشک ها

 

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد::محسن طنابنده/استشهادی برای خدا

 

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن::مهتاب نصیر پور/فرزند خاک

 

گزارش کامل جوایز               

گزارش حواشی جشنواره(امیر کاظمی)


  • آخرین ویرایش:-

همه حقیقت نزد شما نیست!



یادداشت اصغر فرهادی در انتقاد به وضعیت جشنواره فیلم فجر

دست‌اندركاران محترم جشنواره فیلم فجر

نامه‌ام خطاب به همه‌تان است، پیش از اینها تصمیم به نوشتنش داشتم بنا به دلا‌یلی همكاران و دوستان خواستند چیزی نگویم مبادا مانعی ایجاد شود برای فیلمی كه بر اساس فیلمنامه‌ام ساخته شده؛ فیلم <دایره زنگی.> بهانه‌ام برای نوشتن این منظور <دایره زنگی> است اما حرفم درباره این فیلم نیست، حرفی است كه پیش از این هم گفته‌ام، در جشن خانه سینما موقع تشویق و جایزه گرفتن نه فقط موقع توبیخ و اصلا‌حیه خوردن.

این بار بلندتر اما. بالا‌خره دیر یا زود این فیلم هم دیده خواهد شد و اگر حرفی داشته باشد می‌ماند، نداشته باشد می‌میرد، مثل انبوه فیلم‌های فراموش شده تاریخ سینما. امیدوارم اگر ماند كسانی كه این روزها آب به آسیاب اهل ممیزی ریختند تا عقده‌گشایی كنند، یادشان نرفته باشد كه چه كرده‌اند، پس هر آنچه می‌گویم نظرات شخصی‌ام است و آرزو می‌كنم این‌قدر مردانگی باقی باشد كه تلا‌فی آن بر سر سرمایه تهیه‌كننده فیلم خالی نشود.


 

منبع: سینمای ما


  • آخرین ویرایش:-

 

 

10 بازیگر مرد شاخص جشنواره بیست و ششم فجر

 

 

اینها بازیگران شاخص مرد جشنواره بیست و ششم هستند بازیگرانی كه فیلم‌های شان در بخش مسابقه به نمایش در‌می‌آید و به همین دلیل می‌توانند گزینه‌ جدی كسب سیمرغ باشند. بازیگران دیگری چون پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، باران كوثری و پژمان بازغی نیز می‌توانستند در این فهرست باشند كه با خروج فیلم‌های <صد سال به این سال‌ها>، <هر شب تنهایی> ، <دایره زنگی> و <ریسمان باز> از بخش مسابقه ویترین جشنواره رونق گذشته را ندارد.


منبع:سینمای ما

چهره ها:

عزت الله انتظامی،حامد بهداد،امین حیایی،رامبد جوان،بهرام رادان،خسرو شکیبایی،محمدرضا فروتن،رضا کیانیان،مهران مدیری،جمشید هاشم پور

ببینید:

پرونده یک سریال "پرستاران"

بنیامین به رشیدپور "نه" گفت

بازار سیاه بلیت «کنعان» در سینماهای نمایش دهنده فیلم

برنامه روز هشتم (جمعه 19 بهمن) سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره

چهره روز؛ ترانه علیدوستی

گفت و گو ی مفصل با مهناز افشار

حاشیه های جشنواره


  • آخرین ویرایش:-

یادداشت یک دستیار کارگردان مطرح و موفق، درباره کار با بازیگران مشهور سینمای ایران




همه دوستانی كه در سینمای حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند به خوبی می‌دانند كه مانند سایر مشاغل و حرفه‌ها در سینما هم نوع كنش و اخلاقیات عوامل براساس شرایط موجود در هر فیلم متغیر است. یعنی در سینما نیز، هم اخلاق خوب و حرفه‌ای وجود دارد و هم تقریبا اخلاق بد و غیرحرفه‌ای. تاكنون برای من كمتر پیش آمده كه به اصطلاح با آدم بدهای سینما كار كرده باشم و بدون اغراق خوشبختانه با اكثر افرادی كه همكاری داشته‌ام به نوعی خوب و محترم بوده‌اند.



افشین رضایی،سینمای ما


چهره ها:

ابوالفضل پور عرب،اكبر عبدی،علیرضا خمسه،محمدرضا گلزار،امین حیایی،پولاد كیمیایی،اندیشه فولادوند،دانیال حكیمی


  • آخرین ویرایش:-
دوشنبه 15 بهمن 1386  12:02 ب.ظ



عکس ها: سینمای ما


  • آخرین ویرایش:-
شنبه 13 بهمن 1386  01:02 ق.ظ

 

پرنده های مهاجر موسیقی




«فرار مغزها» در ایران مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده. نخبگانی که از ایران مهاجرت می‌کنند و اگر بودند، بهتر بود، تا هوش و دانش‌شان را برای سازندگی مملکت خودشان خرج کنند تا...! نخبه یا مغز یا هر کلمه‌ دیگری که نسبت می‌دهند، انگار فقط نوابغ رشته‌های ریاضی، فیزیک، طب و شیمی را شامل می‌شود. گویی تنها آن ها می‌توانند شکوفایی به‌بار آورند و دیگران هیچ. آن مغز‌ها اگر در ایران هم بمانند می‌توانند فعال باشند و نان‌شان چه کم و چه زیاد، سر سفره‌شان هست. می‌توانند کار کنند و آینده‌ای چه روشن، چه تار اما پیش رویشان ببینند. و اگر می‌روند، پیش‌رفتشان بهتر و سریع‌تر خواهد بود. اما واقعاً علم و اقتصاد مهم‌تر است؟ به هرحال با وجود توجه‌هایی که دولت‌، چه قدیم و چه جدید، به این مسئله داشتند، روز به روز تعداد آن هایی که از ایران می‌روند بیشتر شده و پیشرفت شان را خارج از ایران می‌بینند و دولت هم بودجه‌های مسائل فرهنگی و هنری را کم کرده و به ورزش و آموزش اختصاص می‌دهد. اما غافل از اینکه هنرمندان، بخصوص موزیسین‌ها در فشاری سهمگین - به دور از خواسته‌ درونی‌شان- مجبور به ترک وطن می‌شوند. نه فقط برای پیشرفت و آموزش، بلکه برای کار کردن و زنده ماندن. موزیسین‌ها در چارچوبی تنگ قرار گرفته اند که فقط خودشان در آن جای می‌شوند، بدون سازشان و بدون آوای صدایشان.

آنچه پیش رو می‌خوانید، مختصر بررسی است درباره‌ مغزهایی که به جای عدد و کلمه، نت و نوا و عشق به موسیقی دارند.



شادی وطن پرست

خبرنگاران صلح


  • آخرین ویرایش:-



طراحی و اجرا:
امید محمودزاده،وبلاگ هنر هفتم

پی نوشت (1):

این طرح یک طرح ساختگی است.
چون امکان سو استفاده میرفت،سایز اصلی کار فرستاده نخواهد شد

درباره کار نظر بدهید !

نقد بی صدا فریاد کن در سایت سیمای ایران


  • آخرین ویرایش:-
  • تعداد کل صفحات :2  
  • 1  
  • 2  
آخرین پست ها
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات